Stappenplan na een overlijden


Als een dierbare is overleden neemt u eventueel contact op met de huisarts of bijvoorbeeld de dienstdoende arts van een tehuis. Deze arts komt dan zo snel mogelijk om het overlijden ter plaatse te constateren en de overlijdenspapieren af te geven.

Deze overlijdenspapieren zijn onder andere nodig voor de aangifte van overlijden bij de gemeente. De nabestaanden ontvangen na de uitvaart de officiële overlijdensakte van de uitvaartverzorger. Eventueel kan de huisarts ook informeren naar een donorcodicil om ook deze laatste wil in gang te zetten.

Wanneer u contact met Vaarwel Uitvaartzorg op neemt ondernemen wij meteen de juiste en gedegen acties.

Wij kunnen helpen met de verzorging. Samen maken wij dan volgens uw wensen een afspraak op de tijd en locatie naar uw keuze om alle wensen voor de uitvaart rustig met u te bespreken. Vervolgens wordt hetgeen dat besproken is in werking gezet.

Voorafgaand aan een afspraak met ons kunt u alvast de volgende zaken inventariseren:

  1. Is er een testament of wilsbeschikking
  2. Het uitzoeken van kleding voor uw dierbare
  3. Bepalen of de uitvaart een crematie of begrafenis zal worden en eventueel ook een locatie overwegen
  4. Indien er rouwkaarten verstuurd gaan worden kunt u reeds de adressen hiervoor verzamelen
  5. Uitvaart- en/of Levensverzekeringspolissen opzoeken
  6. ID kaart/paspoort van de overledene en de contactpersoon bij de hand (of een kopie daarvan). 

Alle overige details nemen wij persoonlijk met u door tijdens onze afspraak.